BAIC BJ40 w jednym nowoczesnym nadwoziu łączy komfort użytkowania i nowoczesność samochodów SUV oraz ponadprzeciętne zdolności off-roadowe klasycznych pojazdów 4x4. Podobnie jak w najdzielniejszych samochodach terenowych nadwozie modelu BJ40 zostało oparte na solidnej ramie. Model BJ40 dysponuje napędem na cztery koła, z możliwością blokady przedniego i tylnego mostu.
Model BJ40 przyciąga uwagę oraz budzi uznanie masywną i rosłą sylwetką, m.in. dzięki około 20 cm wyższemu nadwoziu niż większość konkurentów. Nadwozie samochodu obficie zabezpieczono przed uszkodzeniami mechanicznymi tworzywem na progach i nadkolach. Prześwit przy pełnym obciążeniu przekracza 220 mm, a maksymalna głębokość brodzenia osiąga imponującą wartość 750 mm. Dzięki zastosowaniu snorkela parametr ten może być jeszcze lepszy. Podczas jazdy po bezdrożach wsparciem mogą być oczekiwane wartości kąta natarcia, zejścia i kąta rampowego, które wynoszą odpowiednio 37°, 35° oraz 27°.
Bezramkowe szyby w bocznych drzwiach, pełnowymiarowe koło zapasowe montowane na drzwiach tylnych, nawet pięć ekranów w kabinie, a także panoramiczne okno dachowe o powierzchni 1,2 m2 – to jedne z wielu rozwiązań, które są potwierdzeniem jak nietuzinkowym samochodem jest BAIC BJ40.
BAIC BJ40 w jednym nowoczesnym nadwoziu łączy komfort użytkowania i nowoczesność samochodów SUV oraz ponadprzeciętne zdolności off-roadowe klasycznych pojazdów 4x4. Podobnie jak w najdzielniejszych samochodach terenowych nadwozie modelu BJ40 zostało oparte na solidnej ramie. Model BJ40 dysponuje napędem na cztery koła, z możliwością blokady przedniego i tylnego mostu.
Model BJ40 przyciąga uwagę oraz budzi uznanie masywną i rosłą sylwetką, m.in. dzięki około 20 cm wyższemu nadwoziu niż większość konkurentów. Nadwozie samochodu obficie zabezpieczono przed uszkodzeniami mechanicznymi tworzywem na progach i nadkolach. Prześwit przy pełnym obciążeniu przekracza 220 mm, a maksymalna głębokość brodzenia osiąga imponującą wartość 750 mm. Dzięki zastosowaniu snorkela parametr ten może być jeszcze lepszy. Podczas jazdy po bezdrożach wsparciem mogą być oczekiwane wartości kąta natarcia, zejścia i kąta rampowego, które wynoszą odpowiednio 37°, 35° oraz 27°.
Bezramkowe szyby w bocznych drzwiach, pełnowymiarowe koło zapasowe montowane na drzwiach tylnych, nawet pięć ekranów w kabinie, a także panoramiczne okno dachowe o powierzchni 1,2 m2 – to jedne z wielu rozwiązań, które są potwierdzeniem jak nietuzinkowym samochodem jest BAIC BJ40.
Dzięki funkcji U-turn model BJ40 ma niewiarygodnie niską średnicę zawracania – 9,8 metra! To poziom osiągany przez półtora metra krótsze samochody miejskie. Funkcja ta może się przydać w sytuacjach szczególnych. Rozwiązanie to może oszczędzić nasz czas w momencie kłopotliwych nawrotów, zmniejszyć stres i wysiłek. Sekretem działania funkcji U-turn jest zablokowanie jednego z kół tylnych przez elektroniczną blokadę, w momencie wykonywania skrętu w prawo lub w lewo. Pozostałe trzy opony będą się obracać normalnie.
Unikalnym rozwiązaniem w segmencie jest system aktywnej redukcji szumów (Active Noise Cancellation – ANC). Cztery specjalne mikrofony umieszczone w kabinie samochodu wykrywają szumy z tła, a następnie z głośników generowana jest fala dźwiękowa o odwrotnej amplitudzie. Dźwięki te nakładają się na siebie, co owocuje redukcją szumów, obniżeniem hałasu i znaczącą poprawą komfortu akustycznego pasażerów.
Wyróżnikiem modelu BJ40 jest unikalna w kształcie pięcioelementowa osłona chłodnicy, będąca składową nowego języka stylistycznego terenowych-SUV-ów marki BAIC. Jej prostokątne segmenty wyposażono w diody i światła LED, dzięki czemu samochód zyskuje niepowtarzalny styl.
Terenowy SUV marki BAIC daje możliwość łatwych modyfikacji, dzięki m.in. możliwości prostego demontażu zderzaków i trapezowych nadkoli, co może umożliwić montaż np. większych niż seryjne kół. W samochodzie przewidziano miejsca na dodatkowe akcesoria, np. na desce rozdzielczej i w bagażniku. Te cechy pozwalają nadać modelowi BJ40 niepowtarzalnego stylu i jeszcze większej dzielności w terenie.
Wejście do specjalnie zaprojektowanej przestrzeni relaksu, jaką jest wnętrze modelu BJ40, może dać pasażerom pozytywną energię na resztę dnia. Przyjemne w dotyku miękkie materiały, szlachetnie wykończone detale, szybkie działanie ekranów dotykowych oraz oszałamiające wyrafinowaniem podświetlenie ambiente - te rozwiązania zadowolą nawet wymagających pasażerów.
Wygodne, elektrycznie sterowane fotele przednie, o szerokim zakresie regulacji, mogą być podgrzewane i wentylowane w trzech trybach intensywności. Na życzenie mają także funkcję masażu. Prawdziwie królewski komfort zapewnia fotel pasażera z przodu. Wyposażono go dodatkowo w regulowany podnóżek, który możemy pochylić pod kątem 50°.
W praktycznych samochodach SUV liczą się detale. Oprócz obecności zmyślnych 43 schowków w kabinie wymagający użytkownicy docenią dostępność sześciu wejść USB, dwóch wejść 12V, gniazda ładowania 220V oraz mocnej ładowarki indukcyjnej o mocy 50 W (10A). Część miękkich materiałów wyściełających wnętrze możemy zdjąć i wyprać, dzięki czemu kabina cały czas będzie wyglądać świeżo i czysto. Jak w dniu zakupu.
Dostęp do obszernego bagażnika uzyskamy poprzez otwarcie na bok drzwi tylnych oraz uniesieniu do góry tylnej szyby. Obie części możemy otwierać niezależnie. Takie rozwiązanie ma praktyczne zalety. Klasyczna duża klapa wymaga znacznej przestrzeni za samochodem aby ją podnieść do góry. W modelu BJ40 takiej przestrzeni nie potrzebujemy. Funkcjonalność podnosi wykończenie bagażnika materiałem odpornym na zabrudzenia i łatwego w czyszczeniu oraz montaż gniazdka 220V o mocy 400 W.
Najnowszy model BAIC BJ doskonale współgra ze światem cyfryzacji i rozrywki, do którego przenoszą nas okazałe ekrany multimedialne we wnętrzu. Model BJ40 wyposażony jest w pięć ekranów. Okazałe ekran na środku deski rozdzielczej ma przekątną 12,8-cala, cieszy wygodną obsługą oraz przyjemnymi dla oka grafikami. Sterowanie wybranymi funkcjami jest możliwe również głosowo. Bieżące parametry samochodu możemy śledzić na 10,25-calowym wyświetlaczu osadzonym za kierownicą. W miejsce klasycznego lusterka wstecznego może być zastosowane 9-calowe lusterko elektroniczne przekazujące bieżący widok zza samochodu.
Wyróżnikiem modelu BJ40 jest m.in. wyświetlacz o przekątnej 1,92-cala położony centralnie na środkowej konsoli, między nawiewami. Domyślnie służy on jako przycisk włączania silnika, ale realizuje też i wyświetla wiele innych funkcji. Może pokazywać m.in. godzinę, wybrany tryb jazdy, prognozę pogody, temperaturę zewnętrzną, kompas, poziom wychylenia pojazdu, a nawet naszą wysokość nad poziomem morza.
Wielokolorowe podświetlenie wnętrza LED, dodaje elegancji i nowoczesnego charakteru. Użytkownicy mogą przebierać w aż 256 kolorach podświetlenia. Tym samym wnętrze modelu BJ40 może nabrać własnego, indywidualnego charakteru.
BAIC BJ40 zadba także o czystość powietrza w kabinie i Twój nastrój. Dzięki czujnikowi jakości powietrza AQS do wnętrza nie dostanie się zanieczyszczone powietrze z zewnątrz. Gdy jakość powietrza w kabinie pogorszy się wówczas może nastąpić przewietrzenie kabiny. W szczególności podczas jazdy w mieście nieoceniony może się okazać generator jonów ujemnych, jonizujący powietrze oraz wytrącający z powietrza kurze, rozmaite alergeny i roztocza.
Mocny, czterocylindrowy 2-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 245 KM osiąga maksymalny moment obrotowy 386 Nm. Silnik modelu BJ40 pracuje w tzw. cyklu Millera, dzięki któremu samochód legitymuje się sprawnością i osiągami jednostek o większej pojemności, a jednocześnie zużyciem paliwa typowym dla silników o mniejszej pojemności. BJ40 z niezwykłą lekkością rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 9,8 sekundy. SUV marki BAIC budzi uznanie skutecznością hamulców. Z prędkości 100 km/h do całkowitego zatrzymania samochód potrzebuje zaledwie 39,9 m.
Silnik przenosi moment obrotowy na cztery koła poprzez sprawdzoną i solidną ośmiobiegową skrzynię ZF 8AT, stosowaną w luksusowych SUV-ach przez najbardziej uznanych producentów na świecie. Zmiany biegów są czynione zawsze w momencie, w którym tego potrzebujesz. Dzięki mocnemu zespołowi napędowemu BAIC BJ40 może ciągnąć przyczepę hamowaną o masie nawet 2500 kg.
Mocny, czterocylindrowy 2-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 245 KM osiąga maksymalny moment obrotowy 386 Nm. Silnik modelu BJ40 pracuje w tzw. cyklu Millera, dzięki któremu samochód legitymuje się sprawnością i osiągami jednostek o większej pojemności, a jednocześnie zużyciem paliwa typowym dla silników o mniejszej pojemności. BJ40 z niezwykłą lekkością rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 9,8 sekundy. SUV marki BAIC budzi uznanie skutecznością hamulców. Z prędkości 100 km/h do całkowitego zatrzymania samochód potrzebuje zaledwie 39,9 m.
Silnik przenosi moment obrotowy na cztery koła poprzez sprawdzoną i solidną ośmiobiegową skrzynię ZF 8AT, stosowaną w luksusowych SUV-ach przez najbardziej uznanych producentów na świecie. Zmiany biegów są czynione zawsze w momencie, w którym tego potrzebujesz. Dzięki mocnemu zespołowi napędowemu BAIC BJ40 może ciągnąć przyczepę hamowaną o masie nawet 2500 kg.
BAIC BJ40 daje Ci możliwość wyboru napędu, dzięki czemu samochód będzie idealnie dopasowany do warunków drogowych. Wyboru napędu możemy dokonywać elektronicznym pokrętłem. Do wyboru mamy tryb jazdy 2H – pozwalający na jazdę w trasie przy niewielkim zużyciu paliwa, 4H – idealnie sprawdzający się podczas jazdy m.in. na śliskich nawierzchniach oraz 4L – zwiększający możliwości samochodu na bezdrożach. Moment obrotowy z silnika na koła przekazywany jest przy wykorzystaniu solidnej skrzyni rozdzielczej BorgWarner. Ma ona o 29% większą statyczną wytrzymałość na skręcanie w porównaniu z modelem poprzedniej generacji.
BJ40 dopasuje się do Twoich preferencji, w każdych warunkach. Możemy wybrać jeden z siedmiu trybów jazdy: Sport, Economy, Comfort, Intelligent Off-road, Snow, Sand oraz Mud. W przyszłości, dzięki możliwości zdalnej aktualizacji FOTA, liczba dostępnych trybów jazdy zwiększy się do jedenastu. Podczas jazdy terenowej kierowca może wybrać jeden z 12 poziomów pełzania, stabilnej jazdy terenowej z prędkością od 1 do 12 km/h. System automatycznie kontroluje moc i hamowanie, utrzymuje stałą prędkość pojazdu, pozwalając kierowcy skoncentrować się na samej jeździe i jej kontrolowaniu. Nieocenionymi rozwiązaniami są asystenci podczas podjazdu i zjazdu ze wzniesienia (HAC/HDC).
W każdym momencie bezpieczną podróż kierowcy i pasażerów modelu BAIC BJ40 wspiera nawet 25 czujników i urządzeń stanowiących podstawę dla systemu ADAS (17 radarów, siedem kamer i jeden kontroler). Codziennym wsparciem są m.in. systemy ostrzegania przed kolizją (FCW) i automatycznego hamowania (AEB), asystent utrzymania pasa ruchu (LKA) czy układ monitorujący i ostrzegający o obiektach w martwym polu (BSD). Wyróżnikiem w segmencie SUV są systemy wykrywające ruch poprzeczny przed pojazdem (FCTA) oraz podczas cofania (RCTA).
Asystent automatycznego parkowania APA to niezastąpiona funkcja, która ułatwia zarówno parkowanie równoległe i prostopadłe, zapewniając większy komfort i dokładność w trudniejszych sytuacjach parkingowych. W manewrowaniu na parkingach wspomogą nas kamery, z których obraz 540 ° (360 ° horyzontalnie / 180 ° wertykalnie) będzie wyświetlany na ekranie środkowej konsoli. Wyróżnikiem modelu BJ40 jest system zdalnego parkowania RPA, umożliwiający np. wjazd lub wyjazd w miejsca parkingowego przy pomocy aplikacji na smartfony, bez obecności za kierownicą. To idealne
Ponadprzeciętne możliwości jazdy po bezdrożach od lat 60. są cenionym wyróżnikiem modeli BAIC BJ. Przez dekady modele BJ stały się jednymi z najbardziej rozpoznawalnych na świecie samochodów wykazujących się wysoką dzielnością terenową. Pierwsze samochody terenowe serii BJ zaprezentowano w 1961 roku, ale pełnoskalowa produkcja seryjna rozpoczęła się w 1966 roku. Był to kultowy obecnie model BJ212.
Lekki samochód terenowy BJ212 osadzono na solidnej ramie, miał odkryte nadwozie, z możliwością dopięcia miękkiego dachu. Zastosowano w nim niezależne zawieszenie z przodu, resory piórowe z tyłu oraz duży prześwit wydatnie zwiększający jego dzielność terenową. Do napędu służył prosty, ale trwały 4-cylindrowy silnik benzynowy, który przenosił napęd na koła poprzez 3-biegową skrzynię mechaniczną. Do dziś wyprodukowano ponad 1,2 miliona tych samochodów w niezliczonej liczbie wariantów. Obecnie istnieją liczne kluby miłośników terenowych modeli BJ, w tym kultowego BJ212.
Porftolio modeli BJ zostało znacząco poszerzone w 1984 roku, po uruchomieniu spółki joint-venture Beijing Jeep z amerykańskim koncernem American Motors Corporation. Była to pierwsza chińsko-zagraniczna spółką joint venture zajmująca się produkcją kompletnych pojazdów w Chinach. Paleta modeli była nieustannie rozwijana. W 2013 roku zadebiutował najpopularniejszy obecnie model BAIC, czyli BJ40 pierwszej generacji. Dzięki współpracy joint-venture z marką Mercedes-Benz w 2016 roku uruchomiono produkcję charakterystycznego luksusowego modelu BAIC BJ80.
Zebrane doświadczenia w produkcji samochodów terenowych i SUV zaowocowały opracowaniem serii nowoczesnych, całkowicie własnych konstrukcji. Pierwszym modelem z nowej linii samochodów BJ, otwierających nowy rozdział w historii marki, jest imponujący 5-metrowy SUV BAIC BJ60. Pod koniec 2023 roku dołączył do niego rasowy SUV klasy średniej – BJ40. Obie te konstrukcje zbudowano w oparciu o solidną, nowoczesną ramę typu militarnego. W 2024 roku do nowej linii BJ modeli dołącza SUV klasy średniej o nadwoziu samonośnym – BJ30.
Terenowe SUV-y BAIC BJ w razie potrzeby mają możliwość łatwej adaptacji do trudniejszych warunków jazdy. Na przykład w najnowszej generacji modelu BJ40 możemy w prosty sposób zdemontować zderzaki, co powiększa kąt wejścia i zejścia pojazdu. Po zdemontowaniu tworzyw nadkoli zyskamy możliwość montażu większych niż seryjne, terenowych opon. Pomyślano też o rozwiązaniach ułatwiających montaż snorkela, wyciągarki, a także miejscach na montaż off-roadowego oprzyrządowania na desce rozdzielczej.
Ponadprzeciętne możliwości jazdy po bezdrożach od lat 60. są cenionym wyróżnikiem modeli BAIC BJ. Przez dekady modele BJ stały się jednymi z najbardziej rozpoznawalnych na świecie samochodów wykazujących się wysoką dzielnością terenową. Pierwsze samochody terenowe serii BJ zaprezentowano w 1961 roku, ale pełnoskalowa produkcja seryjna rozpoczęła się w 1966 roku. Był to kultowy obecnie model BJ212.
Lekki samochód terenowy BJ212 osadzono na solidnej ramie, miał odkryte nadwozie, z możliwością dopięcia miękkiego dachu. Zastosowano w nim niezależne zawieszenie z przodu, resory piórowe z tyłu oraz duży prześwit wydatnie zwiększający jego dzielność terenową. Do napędu służył prosty, ale trwały 4-cylindrowy silnik benzynowy, który przenosił napęd na koła poprzez 3-biegową skrzynię mechaniczną. Do dziś wyprodukowano ponad 1,2 miliona tych samochodów w niezliczonej liczbie wariantów. Obecnie istnieją liczne kluby miłośników terenowych modeli BJ, w tym kultowego BJ212.
Porftolio modeli BJ zostało znacząco poszerzone w 1984 roku, po uruchomieniu spółki joint-venture Beijing Jeep z amerykańskim koncernem American Motors Corporation. Była to pierwsza chińsko-zagraniczna spółką joint venture zajmująca się produkcją kompletnych pojazdów w Chinach. Paleta modeli była nieustannie rozwijana. W 2013 roku zadebiutował najpopularniejszy obecnie model BAIC, czyli BJ40 pierwszej generacji. Dzięki współpracy joint-venture z marką Mercedes-Benz w 2016 roku uruchomiono produkcję charakterystycznego luksusowego modelu BAIC BJ80.
Zebrane doświadczenia w produkcji samochodów terenowych i SUV zaowocowały opracowaniem serii nowoczesnych, całkowicie własnych konstrukcji. Pierwszym modelem z nowej linii samochodów BJ, otwierających nowy rozdział w historii marki, jest imponujący 5-metrowy SUV BAIC BJ60. Pod koniec 2023 roku dołączył do niego rasowy SUV klasy średniej – BJ40. Obie te konstrukcje zbudowano w oparciu o solidną, nowoczesną ramę typu militarnego. W 2024 roku do nowej linii BJ modeli dołącza SUV klasy średniej o nadwoziu samonośnym – BJ30.
Terenowe SUV-y BAIC BJ w razie potrzeby mają możliwość łatwej adaptacji do trudniejszych warunków jazdy. Na przykład w najnowszej generacji modelu BJ40 możemy w prosty sposób zdemontować zderzaki, co powiększa kąt wejścia i zejścia pojazdu. Po zdemontowaniu tworzyw nadkoli zyskamy możliwość montażu większych niż seryjne, terenowych opon. Pomyślano też o rozwiązaniach ułatwiających montaż snorkela, wyciągarki, a także miejscach na montaż off-roadowego oprzyrządowania na desce rozdzielczej.
Modele BAIC BJ przez dekady wypracowały własny, wyrazisty i rozpoznawalny styl. Przez dekady cechą rozpoznawczą modeli BJ były z okrągłe, blisko osadzone reflektory w przednim pasie nadwozia. Wspólnym mianownikiem wszystkich modeli od zarania była wysoka dzielność terenowa oraz wydajny napęd.
Wraz z debiutem nowej linii całkowicie własnej konstrukcji modeli BJ światło dzienne ujrzał nowy język stylistyczny terenowych-SUV-ów marki BAIC. W topowym modelu BJ60 zadebiutował pięciosegmentowy panel w przednim pasie nadwozia, w którym w dwóch skrajnych segmentach osadzono prostokątne reflektory. Charakterne linie nadwozia, jasno zdefiniowane płaszczyzny maski, boków nadwozia, przedniej szyby i kształtów kabiny, to wyróżniki najnowszej serii modeli BJ.
Najnowsze modele BJ40 oraz BJ60 wyróżniają się w swoich segmentach rozmiarami, w szczególności wysokością nadwozi. W przypadku modelu BJ40 jest ona ok. 15-20 cm wyższa niż u bezpośrednich rynkowych konkurentów. Oprócz prostokątnego układu lamp i segmentów osłony chłodnicy wspólnym wyróżnikiem modeli BJ są również trapezoidalne nadkola. Spójna stylistycznie, pełna solidnych detali, linia modeli BJ budzi zaufanie użytkowników i pogłębia wrażenie solidności.
W modelach BJ stosowane są rozwiązania dopracowywane przez lata przez koncern BAIC, ale również najnowocześniejsze technologie uznanych światowych producentów, m.in. ZF (skrzynie biegów), BorgWarner (skrzynie rozdzielcze) czy Harman Kardon (nagłośnienie premium).
Modele BAIC BJ przez dekady wypracowały własny, wyrazisty i rozpoznawalny styl. Przez dekady cechą rozpoznawczą modeli BJ były z okrągłe, blisko osadzone reflektory w przednim pasie nadwozia. Wspólnym mianownikiem wszystkich modeli od zarania była wysoka dzielność terenowa oraz wydajny napęd.
Wraz z debiutem nowej linii całkowicie własnej konstrukcji modeli BJ światło dzienne ujrzał nowy język stylistyczny terenowych-SUV-ów marki BAIC. W topowym modelu BJ60 zadebiutował pięciosegmentowy panel w przednim pasie nadwozia, w którym w dwóch skrajnych segmentach osadzono prostokątne reflektory. Charakterne linie nadwozia, jasno zdefiniowane płaszczyzny maski, boków nadwozia, przedniej szyby i kształtów kabiny, to wyróżniki najnowszej serii modeli BJ.
Najnowsze modele BJ40 oraz BJ60 wyróżniają się w swoich segmentach rozmiarami, w szczególności wysokością nadwozi. W przypadku modelu BJ40 jest ona ok. 15-20 cm wyższa niż u bezpośrednich rynkowych konkurentów. Oprócz prostokątnego układu lamp i segmentów osłony chłodnicy wspólnym wyróżnikiem modeli BJ są również trapezoidalne nadkola. Spójna stylistycznie, pełna solidnych detali, linia modeli BJ budzi zaufanie użytkowników i pogłębia wrażenie solidności.
W modelach BJ stosowane są rozwiązania dopracowywane przez lata przez koncern BAIC, ale również najnowocześniejsze technologie uznanych światowych producentów, m.in. ZF (skrzynie biegów), BorgWarner (skrzynie rozdzielcze) czy Harman Kardon (nagłośnienie premium).
Nowoczesne terenowe SUV-y BAIC BJ cieszą działającymi w punkt systemami bezpieczeństwa czynnego. W czasie jazdy może nas wspierać nawet 25 czujników i urządzeń stanowiących podstawę dla systemu ADAS, w tym niemal 20 radarów i aż siedem kamer. To m.in. dzięki nim najnowsze modele BJ oferują wiodący poziom bezpieczeństwa w swoich segmentach.
Codziennym wsparciem są m.in. systemy ostrzegania przed kolizją (FCW) i automatycznego hamowania (AEB), asystent utrzymania pasa ruchu (LKA) czy układ monitorujący i ostrzegający o obiektach w martwym polu (BSD). Wyróżnikiem są systemy wykrywające ruch poprzeczny przed pojazdem (FCTA) oraz podczas cofania (RCTA).
W odróżnieniu od zdecydowanej większość modeli SUV na rynku samochody BAIC BJ wykazują się ponadprzeciętnymi właściwościami terenowymi. W modelach BJ możemy wybrać rodzaj napędu najlepiej dopasowany do naszych potrzeb i warunków drogowych. Do wyboru mamy tryb jazdy 2H – pozwalający na jazdę w trasie przy niewielkim zużyciu paliwa, 4H – idealnie sprawdzający się podczas jazdy m.in. na śliskich nawierzchniach oraz 4L – zwiększający możliwości samochodu na bezdrożach.
Nowoczesne terenowe SUV-y BAIC BJ cieszą działającymi w punkt systemami bezpieczeństwa czynnego. W czasie jazdy może nas wspierać nawet 25 czujników i urządzeń stanowiących podstawę dla systemu ADAS, w tym niemal 20 radarów i aż siedem kamer. To m.in. dzięki nim najnowsze modele BJ oferują wiodący poziom bezpieczeństwa w swoich segmentach.
Codziennym wsparciem są m.in. systemy ostrzegania przed kolizją (FCW) i automatycznego hamowania (AEB), asystent utrzymania pasa ruchu (LKA) czy układ monitorujący i ostrzegający o obiektach w martwym polu (BSD). Wyróżnikiem są systemy wykrywające ruch poprzeczny przed pojazdem (FCTA) oraz podczas cofania (RCTA).
W odróżnieniu od zdecydowanej większość modeli SUV na rynku samochody BAIC BJ wykazują się ponadprzeciętnymi właściwościami terenowymi. W modelach BJ możemy wybrać rodzaj napędu najlepiej dopasowany do naszych potrzeb i warunków drogowych. Do wyboru mamy tryb jazdy 2H – pozwalający na jazdę w trasie przy niewielkim zużyciu paliwa, 4H – idealnie sprawdzający się podczas jazdy m.in. na śliskich nawierzchniach oraz 4L – zwiększający możliwości samochodu na bezdrożach.
Najnowsze modele BAIC BJ spotkają się z uznaniem klientów ceniących nowoczesne rozwiązania multimedialne w praktycznej formie. Standardem w modelach BJ40 oraz BJ60 są duże ekrany na środkowej konsoli o przekątnej 12,8-cala oraz czytelne wyświetlacze 10,25-cala za kierownicą.
Pasażerowie docenią unikalny na rynku inteligentny wyświetlacz o przekątnej 1,92-cala wygodnie osadzony w środkowej części centralnej konsoli. Domyślnie służy on jako przycisk włączania silnika, ale może też pokazywać m.in. godzinę, wybrany tryb jazdy, informacje pogodowe, temperaturę zewnętrzną, kompas, poziom wychylenia pojazdu, a nawet naszą wysokość nad poziomem morza.
Zależnie od wariantu dodatkowym wsparciem może być wyświetlacz przezierny HUD pokazujący znaczącą liczbę informacji, m.in. o parametrach jazdy, na przedniej szybie. Praktycznym rozwiązaniem jest elektroniczne lusterko wsteczne pokazujące aktualny obraz z kamery tylnej. Dzięki niemu nawet z kompletem pasażerów lub ładunków załadowanych po dach mamy pełny obraz tego co dzieje się za samochodem, co wydatnie podnosi poziom bezpieczeństwa
Najnowsze modele BAIC BJ spotkają się z uznaniem klientów ceniących nowoczesne rozwiązania multimedialne w praktycznej formie. Standardem w modelach BJ40 oraz BJ60 są duże ekrany na środkowej konsoli o przekątnej 12,8-cala oraz czytelne wyświetlacze 10,25-cala za kierownicą.
Pasażerowie docenią unikalny na rynku inteligentny wyświetlacz o przekątnej 1,92-cala wygodnie osadzony w środkowej części centralnej konsoli. Domyślnie służy on jako przycisk włączania silnika, ale może też pokazywać m.in. godzinę, wybrany tryb jazdy, informacje pogodowe, temperaturę zewnętrzną, kompas, poziom wychylenia pojazdu, a nawet naszą wysokość nad poziomem morza.
Zależnie od wariantu dodatkowym wsparciem może być wyświetlacz przezierny HUD pokazujący znaczącą liczbę informacji, m.in. o parametrach jazdy, na przedniej szybie. Praktycznym rozwiązaniem jest elektroniczne lusterko wsteczne pokazujące aktualny obraz z kamery tylnej. Dzięki niemu nawet z kompletem pasażerów lub ładunków załadowanych po dach mamy pełny obraz tego co dzieje się za samochodem, co wydatnie podnosi poziom bezpieczeństwa
Samochody BAIC BJ40 oraz BJ 60 napędzane są wydajnymi czterocylindrowymi silnikami benzynowymi 2.0T / 2.0T MHEV o mocach od 245 KM (387 Nm) w modelu BJ40 do 267 KM (406 Nm) w modelu BJ60.
Wyjątkową sprawność silnika 2.0T o mocy 245 KM model BAIC BJ40 zawdzięcza pracy w cyklu Millera. W nim zawór ssący jest otwarty przez krótką chwilę po przekroczeniu przez tłok dolnego położenia. Dzięki temu zabiegowi stopień rozprężania jest większy niż stopień sprężania, co maksymalizuje konwersję energii cieplnej na energię kinetyczną. Efekt? Jednostka napędowa modelu BJ40 legitymuje się osiągami silników o większej pojemności, a jednocześnie zużyciem paliwa typowym dla jednostek o mniejszej pojemności.
BAIC BJ60 wyposażony jest w silnik 2.0T/267 KM z układem miękkiej hybrydy MHEV i 48-voltową instalacją elektryczną. Jednostka spalinowa wspierana jest przy ruszaniu i rozpędzaniu przez silnik elektryczny BSG o mocy 10 kW (50 Nm). Dzięki temu samochód rusza płynniej, z lekkością i jest oszczędniejszy od zbliżonych pojazdów spalinowych bez układu MHEV.
Trzylitrowy silnik V6 o mocy 280 KM z modelu BAIC BJ80 generuje moment obrotowy 420 Nm w zakresie 1750-4000 obr./min. W tym terenowym SUV-ie uznanie budzą m.in. osiągi, soczyste brzmienie silnika oraz jego równomierna praca.
Samochody BAIC BJ40 oraz BJ 60 napędzane są wydajnymi czterocylindrowymi silnikami benzynowymi 2.0T / 2.0T MHEV o mocach od 245 KM (387 Nm) w modelu BJ40 do 267 KM (406 Nm) w modelu BJ60.
Wyjątkową sprawność silnika 2.0T o mocy 245 KM model BAIC BJ40 zawdzięcza pracy w cyklu Millera. W nim zawór ssący jest otwarty przez krótką chwilę po przekroczeniu przez tłok dolnego położenia. Dzięki temu zabiegowi stopień rozprężania jest większy niż stopień sprężania, co maksymalizuje konwersję energii cieplnej na energię kinetyczną. Efekt? Jednostka napędowa modelu BJ40 legitymuje się osiągami silników o większej pojemności, a jednocześnie zużyciem paliwa typowym dla jednostek o mniejszej pojemności.
BAIC BJ60 wyposażony jest w silnik 2.0T/267 KM z układem miękkiej hybrydy MHEV i 48-voltową instalacją elektryczną. Jednostka spalinowa wspierana jest przy ruszaniu i rozpędzaniu przez silnik elektryczny BSG o mocy 10 kW (50 Nm). Dzięki temu samochód rusza płynniej, z lekkością i jest oszczędniejszy od zbliżonych pojazdów spalinowych bez układu MHEV.
Trzylitrowy silnik V6 o mocy 280 KM z modelu BAIC BJ80 generuje moment obrotowy 420 Nm w zakresie 1750-4000 obr./min. W tym terenowym SUV-ie uznanie budzą m.in. osiągi, soczyste brzmienie silnika oraz jego równomierna praca.
Rajdy terenowe to najbardziej wymagający sprawdzian osiągów i jakości dla samochodów, a jednocześnie doskonały poligon doświadczalny, dzięki któremu seryjnie produkowane modele BAIC BJ stają się jeszcze doskonalsze.
Rajdy terenowe to najbardziej wymagający sprawdzian osiągów i jakości dla samochodów, a jednocześnie doskonały poligon doświadczalny, dzięki któremu seryjnie produkowane modele BAIC BJ stają się jeszcze doskonalsze.
Podczas Rajdu Dakar 2023 zespół BAIC ORV po raz pierwszy wyruszył w trasę profesjonalnym samochodem wyścigowym BAIC ORV T1+ zbudowanym w oparciu o rygorystyczne zasady FIA dotyczące pojazdów terenowych. Zespół BAIC ORV zdobył 10 miejsce w kategorii T1+ i równocześnie pierwsze wśród zespołów chińskich producentów.
Dzięki doskonałym wynikom kierowców na Rajdzie Dakar 2023 BAIC awansował z czwartego na trzecie miejsce w ogólnej tabeli wyników W2RC 2023 (2023 FIA World Rally-Raid Championship / W2RC) wśród zespołów producentów.
Rajdy terenowe to najbardziej wymagający sprawdzian osiągów i jakości dla samochodów, a jednocześnie doskonały poligon doświadczalny, dzięki któremu seryjnie produkowane modele BAIC BJ stają się jeszcze doskonalsze.
Rajdy terenowe to najbardziej wymagający sprawdzian osiągów i jakości dla samochodów, a jednocześnie doskonały poligon doświadczalny, dzięki któremu seryjnie produkowane modele BAIC BJ stają się jeszcze doskonalsze.
Podczas Rajdu Dakar 2023 zespół BAIC ORV po raz pierwszy wyruszył w trasę profesjonalnym samochodem wyścigowym BAIC ORV T1+ zbudowanym w oparciu o rygorystyczne zasady FIA dotyczące pojazdów terenowych. Zespół BAIC ORV zdobył 10 miejsce w kategorii T1+ i równocześnie pierwsze wśród zespołów chińskich producentów.
Dzięki doskonałym wynikom kierowców na Rajdzie Dakar 2023 BAIC awansował z czwartego na trzecie miejsce w ogólnej tabeli wyników W2RC 2023 (2023 FIA World Rally-Raid Championship / W2RC) wśród zespołów producentów.